شماره مطلب: 24325
در مجمع عالی بسیج استان کردستان مطرح شد؛

تحقق آرمان هاي متعالي انقلاب اسلامي در گرو تربيت انسان هاي عالم، متقي و آزاده و با اخلاق است

به گزارش خبرنگار بسیج فرهنگیان، مجمع عالی بسیج استان کردستان، بزرگترین اتاق فکر استان، با حضور داوود گودرزی جانشین مجمع عالی بسیج کشوردر سنندج برگزار گردید و کارگروهای مختلف جامعه بسیج از جمله تربیت و اخلاق، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی به ایراد سخنرانی پرداخته و نظرات خود را بیان نمودند. 

در این نشست نماینده بسیج فرهنگیان به عنوان مسئول کارگروه تربیت و اخلاق، با بیان اینکه تحقق آرمان ها و ارزش هاي متعالي انقلاب اسلامي مستلزم تلاش همه جانبه در ابعاد فرهنگي، علمي، اجتماعي و سياسي و اقتصادي است؛ عنوان کرد عرصه تعليم و تربيت از مهمترين زيرساخت هاي تعالي همه جانبه كشور و ابزار جدي براي ارتقاي سرمايه انساني شايسته كشور در عرصه هاي مختلف كشور است. و تحقق آرمان هاي متعالي انقلاب اسلامي مانند احياي تمدن عظيم اسلامي، حضور سازنده، فعال و پيشرو در ميان ملت ها و كسب آمادگي براي برقراري عدالت و معنويت در جهان در گرو تربيت انسان هاي عالم، متقي و آزاده و اخلاقي است.

سالاروندیان افزود تعليم و تربيت باید تحقق بخش حيات طيبه، جامعه عدل جهاني و تمدن اسلامي ايراني باشد و در پرتو چنين سرمايه انساني متعالي است كه جامعه بشري آمادگي تحقق حكومت جهاني انسان كامل را يافته است و در سايه چنين حكومتي ظرفيت و استعدادهاي بشر به شكوفايي و كمال خواهد رسيد.

ایشاد خاطر نشان کردند: آموزش و پرورش عرصه پرورش نسل نو و ساختن جامعه اي بالنده و آينده اي شكوفا و پرافتخار است. عرصه اي كه هيچگاه كهنگي را برنمي تابد و هرروز در صدد ساختن فردايي بهتر و رشد يافته تر است. آموزش و پرورش نه تنها در جاي جاي ايران از كوچكترين و دورافتاده ترين روستاها تا بزرگترين و مركزي ترين شهرها پايگاهي به نام مدرسه داردكه با به احتزاز در آمدن پرچم جمهوري اسلامي ايران مزين به نام حضرت حق، بر اسلاميت و ايرانيت اين سرزمين گواهي مي دهد، بلكه در تمامي خانواده هاي كوچك و بزرگ اين سرزمين نماينده شناخته شده اي به نام دانش آموز دارد. مع الوصف دستگاه عظيم و طويلي كه رسالتش تربيت دانش آموزاني در طراز نظام جمهوري اسلامي است و مسئوليت دارد سنگ بناي تربيت نيروي انساني كارآمد را براساس سند تحول بنيادين پايه ريزي نمايد و مبناي توسعه همه جانبه قرار گيرد نيازمند توجه جدي تر از سوي حاكميت است. دستگاهي كه در تمام نظام هاي سياسي و اجتماعي جهان امري كاملا حاكميتي است و مروج نظام ارزشي حاكم است برازنده نيست معلمش به جاي پژوهش و كار علمي بلافاصله پس از فراغت از كلاس درس به فكر معيشت باشد. معلمي كه در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش از اول بعنوان مرجع و كليد راه تحول به تعبير حقير كدخداي بلامنازع كلاس و موتور محركه ي قطار تعليم و تربيت مي باشد. بي توجهي چندين ساله به نظام تعليم و تربيت در كشورمان باعث ورود آسيب هاي جدي اجتماعي و فرهنگي به پيكره ي مقدس اين نهاد ارزشمند شده است كه امروز به عنوان دغدغه و چالش اصلي فراروي فعاليت هاي آموزشي و تربيتي از آن ياد مي شود.

وی با بیان اینکه كارگروه تربيت و اخلاق مجمع عالي بسيج استان در راستاي مطالبه گري و رصد موانع و مشكلات فرهنگي اجتماعي رايج در مدارس مشكلات ناشي از ورود اين آسيب ها بر پيكره ي آموزش و پرورش با احصاء مهمترين آسيب ها و تهديدات از طريق فراخوان موضوعات به اعضاي كارگروه و مديران مدارس در نهايت موضوع آسيب هاي ناشي از تهديدات فرهنگي در مدارس و راه هاي پيگيري وكاستن از اين آسيب ها را در دستور كار قرار داده است .

ایشان همچنین در ادامه گزارشی از اقدامات و کارهای کارشناسی انجام شده در کارگروه تربیت و اخلاق در راستای احصای چالش ها و آسیب های موجود در حوزه تعلیم و تربیت استان دادند و در پایان نیز راهکارهای بهبود وضع موجود را ارائه نمودند.

انتهای پیام/v.a

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی نوشته شوند و یا غیر مرتبط با موضوع باشند منتشر نخواهند شد.