شماره مطلب: 24325
در مجمع عالی بسیج استان کردستان مطرح شد؛

تحقق آرمان هاي متعالي انقلاب اسلامي در گرو تربيت انسان هاي عالم، متقي و آزاده و با اخلاق است

نسخه مناسب چاپ

به گزارش خبرنگار بسیج فرهنگیان، مجمع عالی بسیج استان کردستان، بزرگترین اتاق فکر استان، با حضور داوود گودرزی جانشین مجمع عالی بسیج کشوردر سنندج برگزار گردید و کارگروهای مختلف جامعه بسیج از جمله تربیت و اخلاق، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی به ایراد سخنرانی پرداخته و نظرات خود را بیان نمودند. 

در این نشست نماینده بسیج فرهنگیان به عنوان مسئول کارگروه تربیت و اخلاق، با بیان اینکه تحقق آرمان ها و ارزش هاي متعالي انقلاب اسلامي مستلزم تلاش همه جانبه در ابعاد فرهنگي، علمي، اجتماعي و سياسي و اقتصادي است؛ عنوان کرد عرصه تعليم و تربيت از مهمترين زيرساخت هاي تعالي همه جانبه كشور و ابزار جدي براي ارتقاي سرمايه انساني شايسته كشور در عرصه هاي مختلف كشور است. و تحقق آرمان هاي متعالي انقلاب اسلامي مانند احياي تمدن عظيم اسلامي، حضور سازنده، فعال و پيشرو در ميان ملت ها و كسب آمادگي براي برقراري عدالت و معنويت در جهان در گرو تربيت انسان هاي عالم، متقي و آزاده و اخلاقي است.

سالاروندیان افزود تعليم و تربيت باید تحقق بخش حيات طيبه، جامعه عدل جهاني و تمدن اسلامي ايراني باشد و در پرتو چنين سرمايه انساني متعالي است كه جامعه بشري آمادگي تحقق حكومت جهاني انسان كامل را يافته است و در سايه چنين حكومتي ظرفيت و استعدادهاي بشر به شكوفايي و كمال خواهد رسيد.

ایشاد خاطر نشان کردند: آموزش و پرورش عرصه پرورش نسل نو و ساختن جامعه اي بالنده و آينده اي شكوفا و پرافتخار است. عرصه اي كه هيچگاه كهنگي را برنمي تابد و هرروز در صدد ساختن فردايي بهتر و رشد يافته تر است. آموزش و پرورش نه تنها در جاي جاي ايران از كوچكترين و دورافتاده ترين روستاها تا بزرگترين و مركزي ترين شهرها پايگاهي به نام مدرسه داردكه با به احتزاز در آمدن پرچم جمهوري اسلامي ايران مزين به نام حضرت حق، بر اسلاميت و ايرانيت اين سرزمين گواهي مي دهد، بلكه در تمامي خانواده هاي كوچك و بزرگ اين سرزمين نماينده شناخته شده اي به نام دانش آموز دارد. مع الوصف دستگاه عظيم و طويلي كه رسالتش تربيت دانش آموزاني در طراز نظام جمهوري اسلامي است و مسئوليت دارد سنگ بناي تربيت نيروي انساني كارآمد را براساس سند تحول بنيادين پايه ريزي نمايد و مبناي توسعه همه جانبه قرار گيرد نيازمند توجه جدي تر از سوي حاكميت است. دستگاهي كه در تمام نظام هاي سياسي و اجتماعي جهان امري كاملا حاكميتي است و مروج نظام ارزشي حاكم است برازنده نيست معلمش به جاي پژوهش و كار علمي بلافاصله پس از فراغت از كلاس درس به فكر معيشت باشد. معلمي كه در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش از اول بعنوان مرجع و كليد راه تحول به تعبير حقير كدخداي بلامنازع كلاس و موتور محركه ي قطار تعليم و تربيت مي باشد. بي توجهي چندين ساله به نظام تعليم و تربيت در كشورمان باعث ورود آسيب هاي جدي اجتماعي و فرهنگي به پيكره ي مقدس اين نهاد ارزشمند شده است كه امروز به عنوان دغدغه و چالش اصلي فراروي فعاليت هاي آموزشي و تربيتي از آن ياد مي شود.

وی با بیان اینکه كارگروه تربيت و اخلاق مجمع عالي بسيج استان در راستاي مطالبه گري و رصد موانع و مشكلات فرهنگي اجتماعي رايج در مدارس مشكلات ناشي از ورود اين آسيب ها بر پيكره ي آموزش و پرورش با احصاء مهمترين آسيب ها و تهديدات از طريق فراخوان موضوعات به اعضاي كارگروه و مديران مدارس در نهايت موضوع آسيب هاي ناشي از تهديدات فرهنگي در مدارس و راه هاي پيگيري وكاستن از اين آسيب ها را در دستور كار قرار داده است .

ایشان همچنین در ادامه گزارشی از اقدامات و کارهای کارشناسی انجام شده در کارگروه تربیت و اخلاق در راستای احصای چالش ها و آسیب های موجود در حوزه تعلیم و تربیت استان دادند و در پایان نیز راهکارهای بهبود وضع موجود را ارائه نمودند.

انتهای پیام/v.a

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی نوشته شوند و یا غیر مرتبط با موضوع باشند منتشر نخواهند شد.